Noe av innholdet i Biker Journalen 5/2017:

TITAN, de sa det ikke gikk an...

Stig Haftor Eriksen kom i fjor over en motorsykkel som var "momset" inn, men hvor eieren hadde gitt opp å få den registrert. Sykkelen var av merke Titan, et av flere merker som dukket opp i det amerikanske motorsykkelmarkedet på nittitallet. Kombinasjonen av europeiske typegodkjenningskrav og stivbente norske regler gjør det ikke enkelt for de som ønsker å importere spesielle motorsykler som ikke passer inn i malen. Er ikke motorsykkelen typegodkjent møter man raskt problemer, og er den nyere enn 2003 modell er det nesten bare å glemme. Det har flere smertelig fått erfare, og det finnes mer enn et eksempel på motorsykler som er blitt importert hvor eieren har møtt veggen og sykkelen til slutt har blitt re-eksportert ut av landet for så å bli godkjent og registrert der.

Les mer om Haftors Titan i Biker Journalen 5/2017. I salg nå!

2017 POLICE SPECIAL

Det er surt å bli stoppet av politiet når man er ute og kjører og aner fred og ingen fare, men det hadde kanskje vært hakket bedre å bli stoppet om "the officer" kjørte Harley? Du vet sikkert at Harley-Davidson produserer politimotorsykler, men visste du at de også eksporterer de til Europa og at de er typegodkjent og klar for registrering? Det er altså ikke noe i veien for at norsk politi kan bruke Harley-Davidsons Police Special hvis de ønsker det...

Les mer om Harley-Davidson Police Special i Biker Journalen 5/2017. I salg nå.


TRIKE PRØVEKJØRT

Harley-Davidson har utvidet modellutvalget av trike med Freewheeler, og som en motvekt mot all komforten tilbyr de en "naken" trike strippet for luksus. Freewheeler er bygd på den samme rammen som Tri Glide, men uten den store kåpen og de øvrige chassis-komponentene fremstår den som mye enklere og lettere – noe den også er. Med full tank er Freewheeler hele 57 kilo lettere; 507 kilo mot Tri Glides 564 kilo. Uten plastikken kommer trehjulingens linjeføring frem, og den ser slankere, lavere og lengre ut – selv om den i realiteten er 7 cm kortere.

Les hva vi synes om Freewheeler i Biker Journalen 5/2017 som er i salg nå!

69 WOODY TRIUMPH

Med årets lansering av Chieftain Limited og Elite går Indian et skritt videre i sin modellsatsing. Det kraftige 16" forhjulet er byttet ut med et smalere 19" hjul, og skjermen er en smalere og mer "vanlig" type uten sideskjørt. Chieftain Elite er flaggskipet, og har en påkostet og håndgjort lakkering som skiller den ut i mengden. Kun 350 Chieftain Elite blir produsert i 2017. Indian vet at små eksklusive serier øker interessen og etterspørselen, og for eksempel ble serien med Jack Daniels-sykler solgt allerede før de nådde dealerne.

Les om Erik Olav Aarviks 2017 Chieftain Elite i Biker Journalen 5/2017. I salg nå!


GUNSLINGER

V-Rod har blitt møtt med større begeistring i Europa enn i USA, selv om begeistring er et relativt uttrykk for en motorsykkel som av mange har vært betraktet som et uekte avkom født frem som en krysning mellom Harleys stolte historie og moderne tysk ingeniørkunst. Den har tilhengere som kanskje ikke ville valgt Harley som sin motorsykkel, og med den nye gruppen fulgte custombyggere hvor en del ikke ville ha kastet seg på custombølgen hvis det ikke hadde vært for det racing-inspirerte utseendet og Porsches bidrag på motorsiden. Firmaet bak dette bygget, Cult Werk, leverer ettermarkedsdeler til både V-Rod og Porsche!
Les om Cult Werks "Gunslinger" i Biker Journalen 5/2017. I salg nå!


SPORTSTER 60 ÅR
Visste du at Harley-Davidson Sportster er 60 år i år? Sportster er en av Harleys solide bærebjelker, og er ved siden av de store touringmodellene de mest solgte syklene fra Harley-Davidson. Det er mange grunner til det, og en viktig faktor er nok prisen. Man kan kjøpe en ny fullblods amerikansk Harley-Davidson for en rimelig penge, og selv i Norge koster ikke rimeligste Sportster Iron mer enn 141.900 kroner. Da får man "the real thing"; en amerikanskprodusert Harley-Davidson på nesten 900 kubikk (883cc).

Les om 60 år med Sportster i Biker Journalen 5/2017. I SALG NÅ!


Neste nummer av Biker Journalen (6/2017) 
er i salg den 28. september!

Husk at abonnenter får bladet tidligere,
billigere og rett i postkassa!

Abonner her!

I dette nummeret av Biker Journalen kan du også lese om:

  • Enorm avgiftsøkning på MC
  • The Triumph Basket case
  • Magne Nytrem, bilentusiast med lidenskap for motorsykler
  • Nord-Norge treffet
  • HOG Nats på Røros
  • 40 år med Nord-Odal MC
  • Magic Bike Rally
  • "Cannon Ball" Baker
  • Motus
  • 1954 AJS
  • Faste spalter:
    Biker News, Nytt i Delehylla, Treffkalender

NESTE NUMMER (BJ 6/2017)
ER I SALG 28. SEPTEMBER.


Abonnenter får bladet billigere
og rett i postkassa.
Abonnér her!

   

Biker Journalen | Box 2928 | 7438 Trondheim | Tlf 92 88 45 60  | Send email | Org.nr: 983 170 501

 sitemap
Admin